Sabtu, 12 Februari 2011

Pertandingan Kawad Kaki Kadet Polis SMK Selayang Bharu

Oleh:
MD RASUL BIN HARON
mrasulharon@yahoo.com


Insp/Kadet K.Raman sedang memberi
taklimat pertandingan

Selayang Bharu, 12 Februari 2011- Satu pertandingan kawad kaki telah dianjurkan oleh Guru-Guru Penasihat Kadet Polis SMK Selayang Bharu. Menurut Insp/Kadet K.Raman, tujuan utama penganjuran pertandingan kawad tersebut adalah untuk mencungkil kembali kemahiran kawad kaki anggota kadet. Selain itu ia bertujuan untuk memberi pendedahan kepada anggota-anggota kadet polis yang baru tentang kawad kaki. Kawad kaki merupakan aktiviti yang boleh menanam semangat disiplin anggota kadet polis. Pertandingan pada hari ini juga adalah salah satu aktiviti Kadet Polis SMK Selayang Bharu yang dijadualkan secara terancang.  Banyak aktiviti telah dirangka untuk menjadikan pasukan ini disegani di daerah Gombak.


Anggota Kadet Polis Lelaki

Pasukan Kadet Polis SMK Selayang Bharu turut melancarkan Facebook Kadet Polis SMK Selayang Bharu. Pada bulan Mac Blog Kadet Polis SMK Selayang Bharu akan dilancarkan. Anggota kadet polis boleh mendapatkan maklumat mengenai aktiviti-aktiviti kadet polis dengan cepat.


Anggota Kadet Polis Wanita
SMK Selayang Bharu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...