Khamis, 7 Mei 2009

Minggu Akademik SEMERBAK








Greenwood-4 hingga 8 Mei SMK Seri Gombak telah melancarkan Minggu Akademik 2009. Pelancaran telah dilakukan oleh Pn.Hasnah bt Shamsudin, Guru Penolong Kanan SEMERBAK. Pelajar-pelajar memberi kerjasama yang hebat di samping guru-guru SEMERBAK yang terbilang. Tahniah buat semua warga SEMERBAK yang sentiasa menyokong program-program yang dianjurkan oleh pihak sekolah.





Berbagai-bagai aktiviti telah dirancang begitu teliti untuk memenuhi aspirasi SEMERBAK untuk melahirkan generasi yang berkualiti dan bermentaliti tinggi. Pelajar-pelajar telah menyertai pertandingan-pertandingan yang direka khusus oleh guru-guru yang pakar merangka aktiviti membina minda. Antaranya pertandingan pelancaran roket, membina lego, battle of the eggs, kuiz, explorace, menampal gambar, pertandingan futsal dan bermacam-macam lagi yang mampu menarik penyertaan yang begitu ramai dalam kalangan pelajar SEMERBAK. Menurut Encik Yuzi yang merupakan perancang 'Battle of the Eggs', seramai 3o pelajar mendaftar diri untuk menunjukkan kebijaksanaan mereka untuk menyelamatkan telur ayam dari pecah berderai yang dicampak dari ketinggian 30 meter. Hanya 6 pelajar berjaya membuktikan otak mereka boleh dibuat batu cincin. Yang selebihnya tu boleh digilap batunya agar bersinar menyinari SEMERBAK dan seantero dunia.











Begitu juga dengan aktiviti-aktiviti lain yang mencabar minda pelajar-pelajar SEMERBAK yang memerlukan ketahanan fizikal dan roh yang mencapai makam yang tinggi. Memang tidak dapat dinafikan Minggu Akademik SEMERBAK boleh diangkat menjadi ikonik dalam penganjuran program yang memerlukan minda dan ketingggian citarasa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...