Selasa, 8 Mac 2011

Penawar untuk tenang dan senang

Oleh:



Norlilah Ismail













dalam tempoh itu
aku memerhati diri
kekadang peluang datang tanpa diundang
ku terima dengan  diulit rasa kesyukuran
hati rasa cemas dan terdesak
dengan termampu yang boleh ku buat
mahu memenuhi syarat

dan di hujung  malam
aku sujud memohon pada Mu Ya Rabb
berserah dan tawakal atas segala usaha
menghulur nya  pada Mu yang maha berkuasa


hamba kerdil mu ini
tunduk dengan ketentuan
tawaran jemputan pun dah amat menyenangkan
sebagai tanda Allah sayang
penguat iman
menerima apa sahaja keputusan
adalah yang terbaik dari Mu tuhan

Aku kini sedar...
Kaulah perancang sebenar
apa yang berlaku adalah iktibar
Aku kini sedar..
kini aku dapat penawar
untuk buat hati tenang
untuk buat jiwa senang
dengan mengaku kekerdilan
dan menerima segalanya dengan kesyukuran
mengaku diri adalah seorang  hamba penuh kehinaan
di sisi MU TUHAN!!!

nukilan
Norlilah Ismail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...