Sabtu, 12 November 2011

Gambar buaya di Taman Bulatan Miri berjaya dirakam


Sumber:
Utusan Borneo
12.11.2011

BUKAN MISTERI: Gambar buaya katak (dalam bulatan) yang dikatakan sebagai buaya misteri kelihatan timbul di kolam awam Taman Bulatan Piasau yang berjaya dirakam oleh William, semalam
.



MIRI: Jurugambar bebas, William Ting berasa bertuah kerana dapat merakamkan gambar buaya misteri di Taman Bulatan Miri, semalam.
Paling menggembirakan beliau ialah kejayaannya itu dilakar pada tarikh ‘unik’ semalam iaitu 11.11.11.
“Saya bersama isteri saya, Teresa gemar berjoging di taman ini, tetapi hanya berjaya melihat buaya itu hari ini (semalam). Saya berasa bertuah kerana berjaya merakam gambar buaya itu. Buaya itu kelihatan timbul selama dua minit dan tenggelam kembali setelah melihat saya,” ceritanya kepada pemberita semalam.
William memberitahu, buaya sepanjang kira-kira empat kaki itu timbul sekitar jam 8.32 pagi.
Beliau, bagaimanapun, melahirkan rasa bimbang terhadap keselamatan pengunjung taman awam itu sekiranya haiwan berkenaan masih belum ditangkap.
Buaya itu dipercayai berada di dalam kolam berkenaan sejak pertengahan bulan September lalu dan kehadirannya masih dianggap misteri.
Pihak berkuasa pernah cuba menangkapnya, tetapi ia berjaya bolos dalam operasi oleh Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).
Sementara itu, Timbalann Datuk Bandar, Mohd Chee Kadir yang dihubungi memberitahu, Majlis Bandaraya Miri (MBM) akan bekerjasama dengan Sarawak Forestry Corporation (SFC) Miri untuk memburu buaya itu selain usaha meningkatkan keselamatan pengunjung.
“Antara cara yang boleh kita lakukan untuk menangkap buaya ini ialah dengan mengeringkan air kolam,” jelasnya.  SFC mengenal pasti buaya itu dari spesies buaya katak, bukan buaya jenjulung seperti yang dikhabarkan sebelum ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...