Ahad, 11 Disember 2011

Tommaso: Kucing Terkaya Di Dunia







Tuah kucing bernama Tommaso
Seekor kucing hitam di Rom, Itali, bernama Tommaso mendadak menjadi binatang terkaya di dunia setelah majikannya meninggal. Kucing berusia empat tahun ini mendapat warisan bernilai 10 juta pound sterling. Menurut sumber daripada laman web The Guardian, Jumaat 9 Desember 2011, majikan Tommaso yang tidak disebutkan namanya meninggal dunia bulan lalu pada usia 94 tahun. Dalam wasiatnya, janda yang tidak mempunyai anak ini mewasiatkan peguamnya untuk memberikan seluruh hartanya yang terdapat dari Milan di utara ke Calabria di selatan kepada Tomasso.
Dalam wasiat bertarikh 26 November 2009 tersebut, janda kaya ini juga memberikan mandat bagi peguamnya untuk melantik yayasan pecinta binatang yang dapat menjaga Tommaso. Salah seorang peguamnya, Anna Orecchioni, mengatakan bahawa terdapat beberapa yayasan yang telah disenaraipendekkan untuk menjadi penjaga Jutawan Tommaso. Menurut undang-undang Itali, seekor binatang tidak dapat mewarisi harta majikannya. Untuk itu, janda ini mempercayai pembantunya, Stefania, untuk mengurus kekayaannya. Ketika janda ini sakit, Stefania membantunya untuk melakukan beberapa tugasan di rumah.
"Saya tidak tahu bahawa majikan saya sangat kaya," kata Stefania. Tommaso bukanlah kucing pertama yang mendapatkan harta warisan jutaan nilainya. Sebelum ini, pada tahun 1988, seekor kucing bernama Blackie di Britain juga mewarisi harta majikannya bernilai 9 juta pound sterling• VIVAnews.


2 ulasan:

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...