Sabtu, 15 Ogos 2009

Lawatan Guru-Guru dan Kakitangan SK Sungai Menghulu Langkawi Ke BPG

Putrajaya- 31 Julai 2009- Unit Latihan dan Pembangunan Staf dan Unit Khidmat Pengurusan menerima tetamu daripada guru-guru dan kakitangan Sekolah Kebangsaan Sungai Menghulu, Langkawi. Seramai 32 orang peserta yang diketuai oleh Guru Besar Encik Abd Razak bin Hj Jusoh selamat tiba di perkarangan Blok E13, Bahagian Pendidikan Guru. Mereka disambut oleh Encik Zainun bin Johari, Ketua Penolong Pengarah Unit Latihan dan Pembangunan Staf, BPG. Penulis bersama kakitangan turut menyambut kedatangan peserta rombongan dari Langkawi.
Unit Latihan dan Pembangunan Staf telah melaksanakan satu kursus khas untuk peserta-peserta rombongan iaitu Kursus Protokol dan Etiket. Penceramah pakar dari INTAN Bukit Kiara, Puan Suzana diundang untuk menyampaikan ceramah. Sebelum ceramah bermula, Dr.Kartini binti Baharun, Timbalan Pengarah Bahagian Pendidikan Guru menyampaikan ucapan perasmian dan mengalu-alukan kunjungan lawatan dari Langkawi. Beliau amat berbesar hati dengan kedatangan mereka ke BPG. Beliau turut memuji usaha yang telah diambil oleh Unit LPS kerana berjaya menganjurkan kursus yang dirangka secara khusus untuk peserta rombongan. Selepas itu, Encik Zainun bin Johari memberi taklimat mengenai Bahagian Pendidikan Guru kepada peserta-peserta.
Selepas taklimat mengenai BPG, Kursus Prokol dan Etiket dikendalikan oleh penceramah dari INTAN. Daripada maklum balas Guru Besar Encik Abd Razak, kursus yang dianjurkan oleh Unit LPS banyak memberi manfaat dan pengetahuan baru tentang protokol dan etiket. Mereka amat berpuas hati dengan layanan serta pengisian aktiviti lawatan yang dikendalikan oleh Unit Latihan dan Pembangunan Staf dan Unit Khidmat Pengurusan.

Sekian.
Md Rasul bin Haron
Penolong Pengarah
Unit Latihan dan Pembangunan Staf
Bahagian Pendidikan Guru




























































Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...