Khamis, 27 Oktober 2011

Remaja mabuk nyaris dibelasah kerana langgar motosikal



Utusan Borneo



KANOWIT: Padah memandu ketika di bawah pengaruh alkohol, seorang remaja nyaris dibelasah selepas kenderaan yang dipandunya merempuh tiga motosikal yang diparkir di hadapan sebuah kedai runcit di sini petang Isnin lalu.
Sebelum kejadian, ketigatiga pemilik motosikal terbabit meletakkan motosikal mereka di luar sebuah kedai runcit sebelum memasuki sebuah kedai kopi di pekan ini sekitar jam 3 petang.
Ketika sedang asyik berbual sambil menikmati minum petang, tiba-tiba mereka terdengar bunyi dentuman kuat dari kedai bersebelahan lalu bergegas memeriksanya.
Ternyata mereka mendapat kejutan besar apabila motosikal yang diparkirkan tadi dirempuh sebuah kereta yang dipandu seorang remaja lelaki.
Insiden itu menyebabkan suasana di luar kedai runcit tadi menjadi hingar-bingar sementara beberapa barang yang dipamerkan di luar kedai turut rosak akibat rempuhan kereta itu.
Dan ketika ketiga-tiga mangsa memeriksa keadaan motosikal yang rosak, pemandu yang dikatakan di bawah pengaruh alkohol itu dengan selamba beredar meninggalkan tempat kejadian.
Namun, tindakan remaja itu yang pergi ke sebuah bengkel berhampiran dipercayai untuk membaiki kereta yang dipandunya berjaya dikesan pemilik motosikal tadi yang bergegas mengekorinya.
Akibatnya, pemuda itu nyaris dibelasah sebelum berjanji membayar ganti rugi kepada ketiga-tiga pemilik motosikal tadi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...