Rabu, 2 November 2011

Dua remaja mengaku bersalah curi motosikal dihukum penjara 16 bulan



Utusan Borneo
Posted on November 1, 2011, Tuesday


Gambar Hiasan


MIRI: Dua remaja lelaki yang mengaku bersalah atas tuduhan mencuri sebuah motosikal masing-masing dijatuhi hukuman penjara 16 bulan oleh Mahkamah Majistret pagi semalam.
Manakala tertuduh kedua, Mohd Azman Adnan yang menafikan tuduhan sama dibenarkan dibebas dengan ikat jamin RM4,000 berserta dua penjamin tempatan sementara menunggu perbicaraan kes yang ditetapkan pada 17 November ini.
Mohd Adika Daud, 20, dari Jalan Palma 7 RPR Batu 6 Jalan Lutong, Mohd Azman Adnan, 40, dari Taman Boulevard dan James Gabriel, 19, dari Jalan Palma 2, RPR Batu 6 Jalan Pujut/Lutong telah didakwa mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun yang sama.
Berdasarkan pertuduhan kes, ketiga-tiga tertuduh telah mencuri sebuah motosikal jenis Honda Wave berwarna hitam dan bernombor pendaftaran QML24xx kepunyaan Zuraidah Mat.
Mereka didakwa melakukan kesalahan itu dengan niat bersama seorang yang masih bebas pada jam 12.30 tengah malam, 15 Oktober lalu di bawah Flat No.486-B Jalan Jee Foh Krokop 9 di sini.
Ketika rayuan, Adika dan James masing-masing memohon hukuman yang ringan memandangkan ini adalah kesalahan pertama mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...