Selasa, 8 November 2011

Tolak Pemansuhan Undang-Undang Melarang Hubungan Sejenis



Pembaca yang dirahmati Allah SWT.



Marilah kita sama-sama membulat hati menyatakan pendirian untuk menolak sekeras-kerasnya pemansuhan undang-undang yang melarang hubungan sejenis.
Menurutnya, pemansuhan undang-undang ini belum sesuai untuk negara ini kerana ia bertentangan dengan nilai-nilai ketimuran yang menjadi amalan rakyat Malaysia.
Menerusi satu jawatankuasa Parlimen yang ditubuhkan pada 2004-2005, didapati rata-rata rakyat Malaysia telah bersetuju untuk tidak membenarkan hubungan sejenis.
Meskipun ia dibenarkan di negara-negara barat namun bagi kita di Malaysia ia adalah bertentangan dengan nilai-nilai agama kita dan tidak boleh diterima di negara kita,

Saya turut tidak bersetuju dengan penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 di Semenanjung Malaysia yang dilihat sebagai bertentangan dengan nilai-nilai rakyat Malaysia. Meskipun negara-negara barat membenarkan perkara ini tetapi nilai agama Malaysia tidak boleh disamakan dengan barat.
Bimbang dengan perkara itu, ibu bapa turut diseru untuk menasihati anak-anak agar tidak menyokong program-program yang bertentangan dengan nilai-nilai agama negara kita.
Penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 yang  sepatutnya bermula 2 hingga 13 November namun tidak dapat diteruskan berikutan tentangan hebat daripada pelbagai pihak. Penganjuran program tersebut turut membabitkan bekas Presiden Majlis Peguam Datuk S. Ambiga.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...