Sabtu, 5 November 2011

Ahli muzik ditemui mati separuh bogel



Utusan Borneo
Berita Sabah
by WILLIE JUDE JUNAIDI. Posted on November 4, 2011, Friday


DITEMUI...Mayat mangsa ditemui dalam keadaan separuh bogel.

KOTA KINABALU: Seorang ahli kumpulan muzik dari Filipina yang memainkan lagu-lagu rentak 70an di salah sebuah pusat hiburan di kompleks membeli-belah 1Borneo, Jalan Sulaman dekat sini ditemui mati di parkir kompleks berkenaan selepas dipercayai terjatuh daripada kediamannya di tingkat lima kondominium bersebelahan kompleks terkemuka itu.

TINGGI...Mangsa dikatakan terjatuh
dari kediamannya di tingkat lima.


Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi itu, mangsa yang dikenali sebagai Joha Fernando, 43, ditemui mati di parkir berkenaan dalam keadaan separuh bogel oleh pengawal keselamatan yang kebetulan meronda di kawasan itu.
Difahamkan, mangsa dan ahli-ahli kumpulannya yang lain balik ke kediaman mereka kira-kira jam 4.30 pagi selepas selesai membuat persembahan di pusat hiburan berkenaan.
Bagaimanapun, menurut sumber, mangsa yang dipercayai dalam keadaan mabuk telah terjatuh daripada balkoni di kediaman mereka selepas keluar daripada tandas di rumah terbabit.
Difahamkan, ketika keluar daripada tandas mangsa yang masih dalam keadaan ‘kebingungan’ telah menuju ke arah balkoni dan bukannya ke bilik tidurnya.
Rakan-rakan mangsa yang sedang nyenyak tidur sewaktu kejadian hanya mengetahui perkara itu daripada pengawal keselamatan yang datang ke kediaman mereka kira-kira jam 6 pagi.
Menurut pengawal keselamatan yang enggan namanya disiarkan itu, sebelum kejadian dia melakukan tugasnya seperti biasa iaitu membuat rondaan di sekitar kawasan kompleks membeli-belah itu.
“Bagaimanapun, saya terkejut apabila terlihat ada seorang lelaki yang hanya berseluar dalam terdampar dalam keadaan berlumuran darah di kawasan tempat letak kereta.
“Apabila saya menghampiri lelaki itu, saya nampak dia seperti sudah tidak bernyawa dan tanpa membuang masa saya terus memaklumkan perkara itu kepada pihak polis,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian kelmarin.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisoner Ahmad Sofi Zakaria ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut serta tiada unsur jenayah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...