Ahad, 5 Jun 2011

Berita Ringkas Pendidikan

Utusan Online
5 Jun 2011


SMK Damansara Jaya johan debat bahasa Inggeris
SEKOLAH Menengah Kebangsaan (SMK) Damansara Jaya, Petaling Jaya dinobatkan johan pertadingan debat bahasa Inggeris (BI) Kolej Universiti HELP peringkat kebangsaan setelah menewaskan Sekolah Menengah Sains Alam Shah pada peringkat akhir baru-baru ini.



PENYELIDIK Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), Syariffanor Hisham berjaya menghasilkan cakera padat (CD) interaktif MyLexics yang dicipta khusus untuk membantu kanak-kanak disleksia berusia tiga tahun ke atas mempelajari pengetahuan asas bahasa Malaysia.



PENCAPAIAN akademik dan kokurikulum sekolah integriti setanding dengan sekolah harian biasa.



Lima sekolah terbaik ke Perancis
Jawatankuasa Pemilihan Space Tourism Society (STS) telah memilih lima sekolah yang berjaya menghasilkan reka bentuk kapal angkasa terbaik untuk bersaing di peringkat akhir pada Persidangan Agensi Angkasa Eropah di Paris, Perancis pada Oktober depan.



Inovasi muzik wayang kulit dalam P&P
PENGGUNAAN muzik tradisional wayang kulit dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) berjaya meningkatkan minat pelajar untuk hadir ke sekolah di samping menggalakkan generasi muda untuk mencintai warisan budaya bangsa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awalan meN-

Munsyi Md Rasul bin Haron@Amatara Bahagian Matrikulasi 30 Jun 2022 Panduan Bahasa PROSES PENGIMBUHAN 2) Awalan meN- fungsi pengg...